loading...

آموزش طراحي سايت

آموزش طراحي سايت

بازدید : 291
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

دكوراسيون كلاس درس بهتر است حالتي شاد و مفرح داشته باشد تا دانش آموزان در فضاي كلاس درس احساس خستگي و كسالت نكنند. در ادامه ايده هايي براي طراحي دكوراسيون داخلي كلاس درس را در اختيار شما همراهان عزيز و گرامي قرار داده ايم كه اميدواريم از مشاهده اين دكوراسيون ها نهايت لذت را ببريد.

دكوراسيون كلاس درس

طراحي دكوراسيون مدرسه، دكوراسيون كلاس درس و دكوراسيون مهد كودك كار نسبتا دشواري است و بهتر است براي طراحي دكوراسيون داخلي اين فضاهاي علمي نكاتي رعايت شود تا دانش آموزان بتوانند در فضاي مدرسه و كلاس درس و مهد كودك احساس آرامش بيشتري داشته باشند.

جهت اجاره كلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.

تزيين كلاس درس

در آستانه بازگشايي مدارس، ايده هاي جديد و زيبا براي تزيين كلاس درس مدرسه، پيش دبستاني و مهد كودك براي شما گردآوري كرده ايم تا آموزگاران و مربيان گرامي، با فراهم كردن فضايي شاد و جذاب براي بچه ها، به محيط آموزشي حس شادابي و طراوت بدهند.

روش هاي متعددي براي تزيين كلاس پيش دبستاني وجود دارد كه اغلب مربيان گرامي با توجه به فضاي كلاس و همچنين وسايل تزييني در دسترس مناسب ترين تزيينات را انتخاب و اجرا مي نمايند. همانطور كه گفتيم در اين مطلب نمونه هاي زيباي و جديد اين سبك تزيينات را ارائه مي دهيم كه مربوط به كلاس هاي مختلف و هنر دست مربيان گرامي است كه بخاطر ايده گرفتن و الگوبرداري شما در اين مقاله جمع آوري نموده ايم. تصاويري كه در اين بخش ملاحظه مي فرماييد طرح ها و تزيينات ساده و جالب است كه مربيان عزيز مي توانند به راحتي آنها را انجام دهند و استفاده از انواع كاردستي جديد و زيبا تزيينات فوق العاده ايي داشته باشند.

جهت اجاره كلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.

طراحي نقشه كلي كلاس درس ابتدايي

زماني كه مي خواهيد اولين قدم هاي طراحي كلاس درس ابتدايي را برداريد بايد يك دفتر و قلم برداريد و در آستانه در كلاس بايستيد. حالا كليت فضاي كلاس را در ذهن خود بررسي كنيد و نقشه كلي آن را به صورت ساده بر روي دفتر خود بكشيد. حالا بر روي نقشه اي كه كشيده ايد فضاهايي را كه مي خواهيد تخته سياه، نيمكت ها و هم چنين ميز معلم را قرار دهيد طراحي كنيد. نقشه اوليه خود را به طور كامل بررسي كنيد و در صورت نياز بخش هاي مشخص كرده را جا به جا كنيد. اين كار به شما كمك مي كند كه طراحي كلي اي از كلاس درس به دست آوريد. يادتان باشد كه در اين نقشه، فضاي رفت و آمد و عبور و مرور بچه ها در بين نيمكت ها را هم به خوبي مد نظر داشته باشيد.

استاندارد طراحي كلاس درس ابتدايي

به طور كلي مي توان گفت كه شكل استاندارد كلاس هاي درس معمولا مستطييل است و ابعاد و اندازه آن هم مي تواند بر اساس نوع درس و مقطع تحصيلي اي كه مد نظر است متغير باشد. با اين حال مي توان با يك نگاه همه جانبه بيان كرد كه بر اساس استانداردهاي جهاني فضاي لازم براي كلاس هاي نظري بايد چيزي در حدود شش و نيم تا هشت و نيم متر باشد. كلاس هايي با اين شمايل كه بيشتر شكل سنتي به خود مي گيرند فضايي در حدود دو متر مربع را براي هر كدام از دانش آموزان در نظر مي گيرند. اين مسئله در حالي است كه اگر تصميم داشته باشيد كه به طراحي كلاس درس ها آزاد و هنري بپردازيد بايد چيزي در حدود چهار و نيم متر مربع را به هر كسي اختصاص دهيد.

در تزيين كلاس درس بايد به چه نكاتي توجه كرد:

۱-در تزيين كلاس درس بايد به اين فكر كرد كه شاگردها چه فضايي دوست دارند و در آن يادگيري بهتري دارند.معمولا اثر بخشي آويزها بر روي ديوار گاهي ناديده گرفته مي‌شود.يكي از تزيينات مهدكودك و كلاس درس پوسترها هستند. كه مي‌توانند جذب اطلاعات غير فعال زيادي داشته باشند.اگر قصد داريد پوستري براي بيشتر از يكماه به ديوار كلاس بزنيد يا براي يكسال بعد هم نگهش داريد، حتما پوستر را لمينت كنيد.پوسترها با محتواهايي آماده كنيد كه ذهن كودك خلاق و درگير كند. تصاوير پوسترها طوري باشد كه دانش آموزان به محتوا علاقمندتر شوند.

۲- هميشه در تزيينات قسمتي از كلاس را به كارهاي كلاسي بچه‌ها اختصاص دهيد. وقتي شاگردها آنچه را كه ياد گرفتند و تجربه كردند را در فضاي عمومي ببينند، حس غرور و مالكيت خاصي بدست مي‌آورند. وقتي كار كودك در معرض نمايش عمومي قرار مي‌گيرد يك تاييدي بر ارزش كار او هست.

۳- قسمتي از تزيين مدرسه براي توسعه حس ارتباطات و تعاملات بايد گذاشت. اين بيشتر براي دانش آموزان سن بالايي مهم هست. براي مثال آنچه دانش آموزان در حال خواندن هستند را روي نمودار بزرگي بنويسيد و يك ديوار سوال درست كنيد. شاگردها كنجكاوي‌ پيرامون موضوع آموزشي را بر روي آن يادداشت كنند و فضايي براي درج پستها و سوالات دانش آموزان باشد.

نتيجه گيري

كلاس درس بايد فضايي شاد با حس خوشامدگويي باشد.حتي اگر سال اول فعاليت يك مربي يا معلم باشد و يا مقطع تحصيلي متوسطه به بالا باشد باز نبايد اهميت تزيين كلاس درس غافل شد.كلاس درس مانند خانه دومي هست كه تعدادي شاگرد مهمان هستند. بسته به اينكه چه چيزي درس داده مي‌شود نقشه كشوري از جهان، اعداد، اشكال هندسي، حروف الفباي فارسي، جدول مندليف همه اينها تزييناتي از ديوار كلاس هستند.

منبع: rentcheap

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 46
  • بازدید کلی : 1721604
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه